Bagaimana meremajakan kulit wajah anda di rumah? Kaedah Kerja

topeng muka yang menyegarkan

Wanita yang telah melewati usia 30 tahun mula mencari cara untuk menyegarkan kulit wajah mereka di rumah. Seseorang berfikir tentang pencegahan, seseorang perlu mengetatkan kedutan yang sudah kelihatan. Seseorang mempercayai pakar kosmetik dan pisau bedah, sementara orang lain lebih berminat dengan kaedah dan resipi rakyat, yang bahkan tidak mempunyai sedikit pun komponen sintesis, atau kimia.

Dengan pendekatan yang serius, anda boleh mengganti prosedur krim dan salun yang mahal dengan kosmetik semula jadi. Tetapi penting untuk memahami bahawa topeng sahaja tidak dapat menyelesaikan masalah. Kompleks lengkap diperlukan di sini: membersihkan, mengencangkan, menguatkan kesannya. Adakah anda bersedia untuk menghabiskan masa untuk diri sendiri, dikasihi, sekurang-kurangnya satu jam sehari? Sekiranya jawapannya adalah ya, maka artikel kami akan berguna sebagai panduan langsung untuk bertindak.

Bagaimana meremajakan kulit wajah anda di rumah? Mulakan dengan pembersihan lembut. Apa yang boleh anda gunakan? Buah-buahan dan sayur-sayuran, madu asli berkualiti tinggi dengan lilin, dan banyak ramuan, dan lemak, dan produk susu yang ditapai, dan kopi, dan minyak (termasuk yang beraroma) sesuai di sini. Sebenarnya, ini adalah set utama produk berkesan untuk penyediaan produk penjagaan kulit rumah. Sebilangan besar daripadanya dapat digunakan secara bebas, dan kompleks yang disusun dan disiapkan dengan betul lebih unggul dalam tindakan dan kualitinya daripada semua produk kedai.

Krim semula jadi menghilangkan solek dengan sangat baik. Mereka melarutkan kosmetik, yang boleh dikeluarkan selepas itu tanpa masalah, dan menyuburkan kulit, menjadikannya lembut dan lembut. Untuk musim sejuk, ini adalah salah satu ubat terbaik. Tetapi pada musim panas, minyak badam akan menjadi penolong yang hebat, yang bukan hanya memberi khasiat, tetapi juga melindungi dari sinaran ultraviolet.

Sekiranya anda terbiasa mencuci muka setelah menggunakan alat solek, buat buih buatan sendiri. Benar, ia disimpan selama maksimum seminggu, tetapi faedah dan kesannya bernilai beberapa kos, bukan? Buih berkrim disediakan dari 1 gelas yogurt segar (hanya satu yang tidak mengandungi bahan pengawet yang sesuai), kiwi masak, dikupas dan dipotong-potong, badam cincang (bertindak sebagai barang lembut), madu asli (herba) dan minyak badam ( satu sudu besar) . . . Agar tidak mengisar semua bahan secara berasingan, letakkan segera di dalam pengisar dan pukul sebati. Hasilnya sangat menyenangkan untuk sentuhan dan krim aromatik. Letakkan di dalam balang yang ketat dan sejukkan. Gunakan mengikut keperluan.

kulit wajah yang cantik selepas keremajaan

Susu kosmetik buatan sendiri

  • Formula No. 1 (untuk kulit normal / kering).Bahan-bahan: segelas krim (buatan sendiri, segar), satu sendok makan cognac berkualiti dan jumlah jus yang sama yang diperah dari lemon. Susu disediakan dengan mencampurkan komponen yang disenaraikan secara menyeluruh (lebih mudah dilakukan dalam pengisar). Komposisi itu dipindahkan ke dalam pinggan ketat yang terpisah dan disimpan dalam keadaan sejuk.
  • Formula No. 2 (untuk kulit berminyak terdedah kepada jerawat).Bahan-bahan: serpihan oatmeal tanah dan teh hijau. Kedua-dua komponen dan kemerahan ini akan menghilangkan dan melambatkan penuaan. Untuk menyediakan campuran, satu sudu oatmeal dan tiga sudu teh hijau pra-diseduh curam (tanpa perisa) sudah cukup.
urut kulit wajah untuk keremajaan

Toning

Formulasi penjagaan hanya berkesan apabila digunakan pada kulit yang sebelumnya telah dibersihkan, kerana produk mesti menembusi liang.

Tonik terbaik disediakan dari ramuan ramuan herba, dan untuk kulit yang sensitif sangat disarankan untuk menggunakan air mawar (segelas kelopak dituangkan ke dalam 1/2 cawan air, didihkan, disuntik dan disaring).

Kulit yang terlalu kering akan menjadi kaldu timun yang sangat berguna. Sayuran diparut, dituangkan dengan susu, didihkan, dimasak dengan api kecil selama 3 minit. Masih perlu menunggu sehingga kuahnya sejuk dan terikan. Toniknya siap digunakan. Ia disimpan dalam keadaan sejuk sehingga 5 hari.

Kulit yang bermasalah memerlukan pendekatan yang halus. Untuk menyediakan komposisi penyayang ini, anda memerlukan dua sudu pudina, calendula tincture, sesudu alkohol (borik), 15 tetes jus lemon. Pudina dituangkan ke dalam segelas air, didihkan dan dimasukkan. Komponen yang tersisa ditambahkan ke dalam kaldu chamomile yang tegang. Komposisi disimpan dalam keadaan sejuk.

Satu lagi tonik sederhana tetapi berkesan dibuat dari air mineral (0. 5 liter), jus lemon (15 tetes), madu (1/2 sudu kecil). Semua ini dicampurkan dan dicurahkan ke dalam bekas kecil dan dihantar ke peti sejuk beku. Pada waktu pagi, anda hanya perlu mengeluarkan kubus tonik beku dan menggosoknya ke muka anda.

topeng muka untuk keremajaan kulit

Krim semula jadi

Ia lebih baik daripada kedai kerana tidak mengandungi bahan pengawet yang berbahaya.

Dengan menghembus nafas pada kulit, krim akan membantu mengatasi, yang merangkumi:

  • lilin lebah;
  • madu;
  • air merah jambu;
  • shea butter (boleh diganti dengan shea butter);
  • minyak badam;
  • Minyak kelapa.

Air mawar, minyak kelapa dan madu diambil dalam satu sudu teh, dan semua yang lain - dalam satu sudu besar.

Bagaimana hendak masak? Lilin dicairkan dalam tab mandi. Madu cair dan air mawar dicampurkan secara selari. Minyak yang disenaraikan (shea, kelapa dan badam) dituangkan ke dalam lilin hangat. Sekarang tuangkan air mawar, di mana madu sudah dicairkan. Pukul campuran dengan pengadun selama kira-kira lima minit (pada kelajuan sederhana). Krim hampir siap. Masih menambah 7-9 tetes minyak pati, sesuai untuk kulit anda. Sekiranya anda tidak tahu apa yang sesuai dengan anda, pilih dari senarai:

  • geranium, rosewood (untuk kulit kering);
  • lemon, lavender (untuk kulit berminyak);
  • oren (dengan kulit normal);
  • neroli, pudina (untuk kulit bercampur).

Krim cepat merosot kerana bebas bahan pengawet, jadi anda tidak boleh memasaknya dalam jumlah yang banyak.

Asas komposisi berikut adalah ramuan (ekstrak minyak). Bagaimana caranya? Ambil pudina, hijau biasa (tanpa bahan tambahan), yarrow, wort St. John (semua 1 sudu besar) dan tutup dengan minyak zaitun. Biarkan dalam gelap selama seminggu dan kemudian tapis.

Sekarang cair 1 sudu besar. l. lilin lebah dalam mandi air dan tambahkan 1 sudu kecil. resin pain tulen (kumpulkan sendiri atau ambil dari farmasi). Tuangkan 2 sudu besar ke dalam campuran. l. dimasak sebelum tudung, 2 sudu besar. l. air mawar, vitamin farmasi A, E, D (minyak). Keluarkan komposisi dari tab mandi dan pukul dengan pengadun. Krim anti-penuaan berkhasiat sudah siap.

cara menghentikan penuaan dan meremajakan kulit wajah

Menjamin kesannya

Prosedur peremajaan tidak akan lengkap tanpa penggunaan topeng. Mereka biasanya merangkumi madu, buah-buahan, susu, minyak. Kami menawarkan beberapa pilihan untuk anda pilih.

  1. Makanan. . . Ambil sedikit krim segar buatan sendiri (fokus pada 1/4 cawan) dan tambahkan tepung dalam bahagian kecil, kacau rata selepas setiap penambahan. Anda harus mencapai konsistensi kefir tebal sederhana. Sekarang masukkan kuning telur dan 1/2 sudu kecil. madu asli. Kacau lagi. Sapukan komposisi selama 20 minit. Basuh dengan air dan sedikit jus lemon.
  2. Angkat, pilihan satu.Bahan-bahan: Protein ayam (satu), madu cair (2 sdt), tepung (2 sdt). Campurkan produk yang disenaraikan dengan teliti dan sapukan selama 20 minit. Bilas dengan air (kontras).
  3. Angkat, pilihan dua.Komponen: quince masak, protein. Kisar quince masak dalam haluskan, masukkan kuning telur ke dalamnya. Seperempat jam sudah cukup untuk mencapai kesannya. Cuci muka sahaja dengan berpuasa (berbeza).

Segala-galanya ada dalam kuasa kita. Hanya masa di luar kawalan kita, tetapi pengaruhnya dapat dan harus diperlahankan. Sekarang anda sudah tahu bagaimana meremajakan kulit wajah anda di rumah. Kami telah menyatakan asasnya, anda hanya perlu mengikuti arahan dengan jelas, atau bereksperimen dengan komposisi, menemui resipi baru.